Friday 17 February 2012

             Kepalsuan dan Kebenaran Dulu dan Sekarang !


Kepalsuan..
Kelembutan yang ditonjolkan...
hanya lakonan mungkin..
kerana ini adalah diri saya yang dulu...


Kebenaran..
Keganasan yang dipamirkan sekarang..
merupakan gambaran diri saya..
yang memberontak dari kehidupan silam..


Dulu..
saya seorang yang sangat-sangat-sangat pemalu..
seorang yang lemah lembut..
seorang yang penyayang..
seorang yang setia..
seorang yang lurus...
seorang yang mengikut kata..


Sekarang...
saya seorang yang ganas..
seorang yang hilang sabar..
seorang yang jahat..
seorang yang suka cakap ikut sedap mulut..
seorang yang mungkin kurang rasa malu...
seorang yang slumber..


Kepalsuan itu yang saya rindu...
kerana diri itu lebih bermakna...


Kebenaran itu yang saya tunggu..
kerana itu membuat saya bahagia..


Keadaan dulu yang di rindu..
kerana itu adalah diri saya yang sebenarnya...


Keadaan sekarang yang disukai..
kerana itu yang memberi kegembiraan di hati..













maafkan saya jika pada mata awak saya lain..
tapi apa yang awak nampak memang diri saya yang sejujurnya..
walaupun bersama orang lain itu keadaan saya lain...
kerana diri yang dulu tetap diri saya kan,,'dan diri yang sekarang tetap diri saya...
kan kan kan~~~


wewitt....

No comments:

Post a Comment